FeketnCsiksSzilvia(Intézményvezető, angol nyelvtanár)
Kiskunfélegyházán születtem 1980 július 2-án, nevelkedtem és jelenleg is itt élek férjemmel és két gyermekemmel – Hunorral (10 éves) és Hangával (7 éves). Itt érettségiztem a Móra Ferenc Gimnáziumban 1998-ban, majd Szegeden végeztem el a főiskolát magyar – angol szakon, ezután az egyetemet. 2007-ben Közoktatási Vezető oklevelet szereztem, majd az ELTE-n Waldorf Pedagógus végzettséget kaptam. Első diplomám megszerzése után már tanítottam általános iskolás és középiskolás tanulókat. Mindig is a tanítás volt a vágyam, azt csináltam (és csinálom) amit mindig is szerettem volna. Gyerekek közelében lenni, segíteni nekik az útjuk keresésében, rámutatni nekik a világ dolgaira.
Hunor születése egy nagyon tudatos úton indított el a gyermeknevelésben. Odafigyelés, sok együtt töltött minőségi idő, természethez való odafordulás, egészséges étkezés, egészséges élet … ezek mind előtte is megvoltak, de most sokkal nagyobb hangsúlyt kaptak, érezve a felelőséget a saját gyermekem életének alakulásáért.
És ez a tudatosság, odafigyelés, vigyázás, miért kellene, hogy csak három évig tartson, míg a gyermekünk velünk otthon van? Keresgélés, alternatív utak, óvodák, iskolák …waldorf óvoda és iskola. Jött néhány szülőtárs, barátok, ismerősök, rokonok, pedagógusok, anyukák, apukák ………. s megszületett a Waldorf Óvoda Félegyházán, mert hittük, mert megálmodtuk. Sokan kételkedtek, nevettek, de mi dolgoztunk és azt az utat jártuk, amit máig is hiszünk, hogy a legjobb. Egyre többen lettünk és a Félegyházi Waldorf Iskola is megnyithatta kapuit. Néhány év alatt kiépül a nyolc évfolyamos általános iskola, s talán a középiskola is.
Nekem a Waldorf óvoda és iskola egy igazán gyermekközpontú nevelés, gyerekekre szabott tanítási módszerekkel. Egy közösség, ahol jó tanítónak lenni, jó szülőnek lenni, jó gyereknek lenni. Nincsen benne semmi „hókusz-pókusz”, mégis egy olyan tudatosan felépített oktatási rendszer, ami világszerte bizonyítottan nagyon jól működik. Örülök, hogy én is zászlóvivője lehetek ennek városunkban.

(A 2017/18-as tanév leendő elsős osztálytanítója)

Budainé Kovács Andrea vagyok, a Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola harmadik osztályának osztálytanítója. Családommal Csongrádon élek, férjem vállalkozó, három gyermekünk van: Anna(21), Bálint(19), Barnabás (9). Csongrádon tanítottam egy általános iskolában, Barnus születése után pedig főállású anyaként otthon nevelgettem gyermekeinket. 7 év után már nagyon hiányzott a tanítás, hiányoztak a gyerekek, de addigi munkahelyemre nem akartam visszamenni, ezért keresgélni kezdtem. Nem tudtam, mit keresek konkrétan, csak abban voltam biztos, hogy nem azokkal a módszerekkel szeretnék tanítani, amiket addig megismertem. Ekkor „talált rám” a Waldorf pedagógia.
Ha megkérdezik tőlem, miben más a Waldorf iskola, mint a többi általános iskola, azt szoktam mondani, hogy itt az osztálytanító ideális esetben 8 évig kíséri az osztályát, igen mély emberi és bizalmi kapcsolatot kiépítve ezzel maga és tanítványai között.
Bár a követelmény, a tananyag megegyezik a többi általános iskoláéval - nálunk más, gyerekekre szabott módszerekkel tanulnak a gyerekek olvasni. Szabad hibázni, mert abból mindnyájan tanulunk. Nem kell egymással versengeni, hiszen mindannyian különbözőek vagyunk, magunkhoz képest kell jobbnak és jobbnak lennünk.
És hogy számomra mi a Waldorf pedagógia? Egymás tisztelete, elfogadása, megismerése, nem pedig megítélése. Tanítói szabadság. Év végi bizonyítványversek. Kollégákkal, gyerekekkel, szülőkkel közösen megélt és átélt ünnepek. Egy közösség. Egy szóval: EMBERség.

(Harmadik osztály tanítója)

Buda Borbála vagyok, 1978. június 15-én születtem Kecskeméten 6 gyermekes művész család legifjabb sarjaként - majd a fél országot végig laktam. Jártam Kodály iskolában, tanítóképzőben, tanultam Kokas zenepedagógiát, kóstolgattam mozgásművészetet, hangszereket és sok egyebet, elvégeztem a waldorf képzést. A képek és versek fakadnak amúgy is...
Két fiam: Boldizsár és Ábris.
Kapcsolódás, alkotás, áramlás, kötődés, megértés...Megbocsátás. Fák, felhők, madarak, a gyermek szuszogása. Létezni, találkozni és létrehozni. Megújulni. Belül és közösségben.
Waldorf.

 

 

 

 

 

 

( Elsős osztálytanító)

Nemes Ildikó vagyok, szakvizsgázott pedagógus, a Tiszta Forrás Waldorf Iskola leendő első osztályának tanítójelöltje.
Szülővárosom Félegyháza, ahonnan a gimnázium elvégzése után Szegedre mentem a tanárképző főiskolára. Szakvizsgámat az ELTE Pedagógiai-Pszichológiai Tanszékének szervezésében tettem le, szakdolgozatomban az érzelmi intelligenciával foglalkoztam.
Férjem Buda Ádám Tinódi lant-díjas énekmondó, lantféléken (lant, tekerőlant, koboz, dombra, ud) és különböző furulyákon játszik a középkor zenéjétől egészen a reformkorig, s zeneiskolában tanít népi hangszereket. Édesapjával, Buda Ferenc Kossuth-díjas költővel is vannak közös műsorai.
Gyermekeink, Gyöngyvirág és Panna a Tiszta Forrás Waldorf Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola harmadik, ill. első osztályos tanulói.
A Waldorf pedagógiával kislányainknak iskolát keresve kerültem kapcsolatba. Előtte több mint egy évtizedet tanítottam egy hagyományos tanrendű általános iskolában, mind a nyolc évfolyamon. Nagyon szerettem a munkámat, mégis hiányérzetem volt.
Az alternatív pedagógia főiskolás korom óta érdekel, módszereit igyekeztem mindig is alkalmazni. Az adott kereteken belül mégsem éreztem megvalósíthatónak sok mindent, pl. az életkori sajátosság figyelembevételét a tananyagban, a szorongás minimálisra csökkentését, és hogy a csillogó szemű kisdiákok megőrizzék lelkesedésüket.
Ezért érzem igazi kihívásnak a következő tanévet, mert számomra is csak együtt létezik a tanulás a gyerekek alkotó részvételével, a személyes élmény és az önálló cselekvés lehetőségével, a tevékenységben rejlő örömmel. Az érzelmi azonosulással, a nagyfokú belső fegyelemmel, az önkifejezés boldogságával. Pedagógusként legalábbis ezt jelenti nekem a félegyházi Waldorf.
Mindezek beteljesüléséről édesanyaként is beszámolhatok: kislányaink eddig kb. ezerszer mesélték örömmel az aznap történteket, ugyanis eddig ketten összesen közel ezer napot töltöttek el az iskolában. Ott, ahol a tanulás mellett fontos elem a mozgás, a tevékenység, a fantázia, a mese, s a játék, ami a kisgyerek igazi munkaformája.
Munkatársaim nyomdokaiba lépve én is vigyázva szeretném őrizni és tovább táplálni tanítványaim természetes érdeklődését, gondolkodásra való nyitottságát, megteremtve számukra az érzelmi biztonságot nyújtó, derűs, elfogadó légkört.
A fentiek mellett legalább ugyanolyan jelentőségűnek tartom, hogy betöltsük Arany János szépen megfogalmazott gondolatát: „Ember lenni mindég, minden körülményben…”

Közelgő események

Nincsenek események
FOOTER_LINK_TEXT